Här finner du svar på de vanligaste frågorna under respektive kategori. Om det är annat du undrar över ber vi dig kontakta oss via email.

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Reklamation

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att någon produkt kan vara felaktig från fabrik. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan levererad. Vi försöker via tillverkaren i första hand att reparera varan, I andra hand ersätter vi den med samma produkt eller likvärdig, I tredje hand ersätter vi dig för varan.

För att kunna reklamera en produkt hos climb-store.com måste du ha ett bevis på att du köpt varan hos oss. Det kan t.ex. vara ett order- eller kvittonummer. Ladda ner Retur-Reklamationsedel HÄR. Ta gärna en bild på skadan om det går. När vi har all information påbörjar vi ditt reklamationsärende. Vi jobbar efter turordningsprincipen och strävar efter att lösa inkomna ärenden så fort som möjligt, vi strävar efter att lösa ärenden inom maximalt 5 arbetsdagar. Vi kommer att kontakta dig med information om hur du ska skicka tillbaka varan till oss. Eftersom vi i första hand låter tillverkaren reparera varan och i andra hand ersätter den med en likvärdig är det enklast om du betalar fakturan för att undvika påminnelseavgifter. Det underlättar om du betalar fakturan för att undvika att fakturan förfaller under behandlingstiden. Dessa alternativ finns för närvarande: Betala hela fakturan inklusive varan du vill reklamera. Skjut fram fakturans förfallodatum genom att Kontakta Svea Ekonomi kundtjänst på 08-514 93 113 eller logga in via LÄNKEN HÄR och ange att du vill skjuta fram fakturans förfallodatum.

Frakt och leverans

I nuläget använder vi oss av PostNord (MyPack) och DHL ServicePoint.

Din beställning skickas med valt fraktsätt i kassan och kommer i fallet med Postnord till det utlämningsställe du väljer. Du kommer få en avisering via SMS (till det nummer du angett) då paketet kan hämtas. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager. Väljer du DHL Service Point kommr ditt paket att levereras av DHL till det utlämningsställe som är närmast den adress du angivit. Även här blir du aviserad via SMS (till det nummer du angett) när du kan hämta paketet. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager. Ej uthämtade paket Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos repektive ombud, efter denna tid går det i retur till oss per automatik. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften är för närvarande 150 SEK och avser för returkostnad, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Har du frågor kring din sändning ber vi dig kontakta oss via telefon eller email. Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade och vi kan inte alltid garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss på climb-store.com. Fraktbolagets leveranstid är oftast 1-3 vardagar. Då vi inte har alla produkter i lager, utan beställer in vissa produkter efter behov och säsong kan det hända att en leverans blir försenad. Vi strävar efter att leverera så fort som möjligt men kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram en exakt dag. Med detta så utgår heller inte förseningsavgifter till dig. Vi är behjäpliga med information om status då du kontaktar oss. I de fall en eller ett par produkter saknas kontaktar vi dig för att komma överens om eventuell delleverans. Vid ett sådant tillfälle faller den extra fraktkostnaden på oss. I de fall där varan utgår under en försening kommer varan tas bort såvida inte anna överenskomits. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den, eller likvärdig vid senare tillfälle. Ser vi oss tvingade att avboka någon produkt i din beställning meddelar vi dig via E-mail så fort vi har information.

Ångerrätt och retur

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.